Чи варто викликати ДАІ?

Все, що стосується особистого автотранспорту, мотоциклів, велосипедів, скутерів.

Модератор: Kozak Taras

Аватара пользователя
angel
Ангел форуму Полковник
Ангел форуму Полковник
Сообщения: 1198
Зарегистрирован: 21 ноя 2008
Всего на руках: Заблокировано
Пол: Женский
Откуда: Київ
Благодарил (а): 865 раз
Поблагодарили: 845 раз

Чи варто викликати ДАІ?

Сообщение angel » 19 мар 2010, 17:47

Чи варто викликати ДАІ?
Бурхливий розвиток ринку страхування в передкризові роки став причиною появи у деяких автовласників необґрунтованих ілюзій щодо повної захищенності від проблем, у разі виникнення будь-якого страхового випадку. Компанія «Автопроблем. Нет» підготувала загальні рекомендації при виникненні найбільш поширених ДТП.


Якщо пошкодження невеликі, може варто "домовитися" на місці?
Отже, першою й найбільшою помилкою є саме гонитва за страховими виплатами та виклик ДАІ при незначному пошкодженні автомобіля. Автовласник, розраховуючи на неймовірні страхові виплати, з метою отримання довідки з ДАІ, необхідної для страхових компаній, викликає працівників Державтоінспекції. Ті, недовго думаючи, оформляють на водія протокол за наїзд на перешкоду й забирають права.

Шановні автовласники, водії та страхувальники, перед тим, як набрати заповітний телефонний номер, слід ретельно зважити, а чи варто додавати собі зайвого клопоту через усілякі дрібні ушкодження? Може виявитися, що це фінансово невигідно! Давайте рахувати разом. Фарбування однієї деталі автомобіля на звичайній СТО коштує в середньому в столиці близько 1500 грн.

Причому різниці немає, що Lexus фарбувати, що Chery. Якщо вас переконують в іншому, то знайте: або Chery хочуть пофарбувати аквареллю, або маляр хоче отримати бонус. Тобто, на усунення вашої «подряпаної» неприємності необхідно 1500 грн. і дві-три години часу. Година для того, щоб доїхати до СТО й почекати, поки знімуть бампер, і година для того, щоб за кілька днів повернутися по автомобіль назад.

У разі отримання страхового відшкодування процедура буде ще більш марудною. вам доведеться, як мінімум, тричі приїхати у страхову, тричі на СТО (останній, щоб забрати машину), двічі на суд і один раз у ДАІ (якщо розширену довідку дістане страхова).

Я, звісно, не можу говорити за кожного, але мені здається, що витрачений на такий «квест» час коштуватиме значно дорожче, ніж 1500 грн.

Загалом, наше бачення вирішення проблем, пов'язаних із ДТП, таке

Потрапивши в неприємну ситуацію, перше, що необхідно зробити, - це оцінити проблему.
Усі ДТП можна умовно розділити на групи:
1. Дрібні - це ДТП, у яких постраждав лише автомобіль (автомобілі), причому для відновлення пошкоджень не потрібно міняти деталі. Тільки ремонт і фарбування.
2. Середні - це ДТП, в яких жодна людина не постраждала, а автомобілі отримали досить відчутні «каліцтва» й без заміни декількох деталей не обійтися.
3. Серйозні - це ДТП, в яких постраждали люди (незалежно від пошкоджень автомобіля).
4. Підставні - це удавані ДТП, коли нехороші дядечки хочуть нечесних грошей.

При дрібних ДТП викликати ДАІ немає жодної необхідності. Найрозумніший вихід - розійтися на місці. Якщо причиною зіткнення стали ваші дії, то із сумою до 850 грн. можна розлучатися, не роздумуючи (вимоги у постраждалих різні бувають). Поміркуйте самі: мінімальний штраф - 340 грн. плюс франшиза за полісом обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності 510 грн. Тому, якщо ви «наздогнали» вітчизняний автомобіль, і у вас просять суму в зазначених межах, то варто погодитися. При цьому, ви зберігаєте права, чистий талон порушень і час, заощаджений на оформленні ДТП. Так, зовсім забув попередити: якщо у вас уже були адмінпорушення, то суддя може перетворити вас на пішохода на шість місяців. А потім відправити на перескладання іспитів у МРЕВ, де теж треба платити.

Якщо ж ви стали учасником середнього ДТП, то треба відразу поговорити з другим учасником і з'ясувати, чи сходяться ваші думки з приводу провини. Пункт 2.11 Правил дорожнього руху стверджує: «Якщо внаслідок дорожньо-транспортної пригоди немає потерпілих та не завдано матеріальної шкоди третім особам, а транспортні засоби можуть безпечно рухатися, водії (за наявності взаємної згоди в оцінці обставин скоєного) можуть прибути до найближчого поста Державтоінспекції або в орган чи підрозділ міліції для оформлення відповідних матеріалів, попередньо склавши схему пригоди та поставивши підписи під нею. Третіми особами вважаються інші учасники дорожнього руху, які через обставини виявились причетними до дорожньо-транспортної пригоди».

Якщо ж ви разом знайшли винного й без страхової ніяк не обійтися, то цілком законно можете самостійно оформити те, що трапилося.

Але необхідно знати. Існує ймовірність, що визнавши свою провину на місці, згодом один із учасників аварії передумає. Тоді довести що-небудь у ДАІ буде практично неможливо. Щоб не допустити цього, необхідно, щоб винуватець визнав свою провину в письмових поясненнях, написаних власною рукою на окремому аркуші паперу, й підписався під ними. Крім того, необхідно задокументувати факт події на фото й тим самим збільшити вашу доказову базу.

Так що берете папір, ручку і складаєте схему ДТП:
1. Вкажіть місце ДТП. Має бути зазначено назву вулиці з докладним орієнтиром місця ДТП (наприклад, номер електроопори біля якої відбулося зіткнення). Якщо ДТП відбулося за містом, необхідно вказати кілометр дороги в напрямку найближчого перетину.
2. Намалюйте схематично дорогу і місце ДТП. Повинні бути вказані кількість смуг, розмітка, стан транспортних засобів.
3. Нанесіть цифри. Заміряйте відстань транспортних засобів один від одного, від узбіччя або іншого орієнтира. Обов'язково підлягають вказівкою розміри проїзної частини та інших елементів дороги, а також дорожні знаки, зона дії яких поширюється на місце скоєння ДТП, і дорожня розмітка у безпосереднього контакту ТЗ і поряд з ними.
4. Зафіксуйте деталі. На схемі фіксуються гальмівний шлях і інші сліди, що мають відношення до аварії.

Знайдіть двох свідків, які підпишуть схему. Потім від кожного учасника пишете пояснення, де винуватець погоджується зі своєю провиною і ставить свій підпис. Необхідно пам'ятати, що в цій ситуації можливе навмисне спотворення винною стороною свого підпису. Тому бажано звірити правильність підпису з паспортом другого водія.

Отже, всі матеріали готові. Їдете в ДАІ й за ваші документи отримуєте довгождані довідки. Економите час собі та звільняєте проїжджу частину на благо іншим.

Якщо ж ви стали учасником серйозного ДТП, то в першу чергу надаєте першу допомогу потерпілим, а потім викликаєте ДАІ й чекаєте їх приїзду.

На автомобільних форумах усе частіше почали зустрічатися захоплюючі історії про те, як браві хлопці уникнули шахрайства на дорозі. З цього можна зробити висновок, що «підставні» ДТП на дорозі - досить часті явища. І це з урахуванням того, що жоден водій, який «повівся» на цю аферу, не поспішає сповістити про це читачів інтернету.

Щоб не відставати від усього світу, давайте розберемо одну з класичних ситуацій. ви почули незрозумілий удар об ваш автомобіль, потім вас наздогнала дорога іномарка, водій якої просить вас зупинитися. Зупинившись, ви розумієте, що розмова складається не на вашу користь і вас «наполегливо просять» заплатити за завдану автомобілю шкоду.

Події розвиваються настільки швидко, що неможливо навіть збагнути. Причому це відбувається з відчутною погрозою, наприклад, при розмові у вашого опонента з-за пояса може невимушено блиснути зброя. ви, щоб не створювати конфлікт, цікавитеся «ціною питання» і, почувши цифру, торопієте. ОДРАЗУ ЗУПИНІТЬСЯ.

Першу помилку Ви вже допустили. Запитавши про розмір компенсації, ви вже дали зрозуміти, що свою провину в тому, що трапилося, ви визнаєте. Постарайтеся оволодіти собою, відкинути емоції й тверезо зважити все, що сталося. Після цього все стане на свої місця: і те, що водій іномарки може брехати про те, що ви скоїли наїзд на його авто, і те, що запропонований вам варіант розійтися без міліції лише за одну-дві тисячі доларів - це просто шахрайство.

Перевірити версію «розводу» дуже легко, для цього необхідно пояснити «потерпілому» про те, що у вас чудова страховка, і йому все відшкодує страхова компанія. Якщо у відповідь ви почуєте, що в нього немає часу на ДАІ та на поїздки по страхових - перед вами шахрай!

У такому разі необхідно телефонувати своїм друзям і колегам для моральної та фізичної підтримки. Ах так, зовсім забув про міліцію, її теж необхідно викликати, але не ДАІ, а опергрупу.
Думаю, цього разу вистачить.

Безаварійної вам їзди,
Директор компанії «Автопроблем. Нет»
Ярослав Максименко
Изображение

Аватара пользователя
Kozak Taras
Гетьман
Гетьман
Сообщения: 22292
Зарегистрирован: 16 ноя 2008
Всего на руках: Заблокировано
Пол: Мужской
Откуда: Козацьке
Благодарил (а): 6614 раз
Поблагодарили: 11634 раза

Re: Чи варто викликати ДАІ?

Сообщение Kozak Taras » 17 фев 2011, 21:36

Страховики отримали повноваження оформляти матеріали ДТП, у яких немає травмованих чи загиблих.
Відповідний законопроект у другому читанні та в цілому ухвалила Верховна Рада 329 голосами.
Як зазначається у пояснювальній записці до документу, страховикам передані повноваження з оформлення матеріалів дорожньо-транспортних пригод, у яких постраждали застраховані транспортні засоби та відсутні травмовані чи загиблі особи.
Изображение

Вільними та Гідними Громадянами можуть бути тільки ситі, здорові, озброєні!

Аватара пользователя
Kazbich
Генеральний значковий
Генеральний значковий
Сообщения: 3430
Зарегистрирован: 01 июн 2010
Всего на руках: Заблокировано
Пол: Мужской
Откуда: Новошахтинск
Благодарил (а): 1848 раз
Поблагодарили: 1985 раз

Re: Чи варто викликати ДАІ?

Сообщение Kazbich » 17 фев 2011, 21:41

В России это уже год, но все стараются вызывать ГАИ. Как в Европе, обменяться полисами и разъехаться пока не получается. :)
Peace sells... But who's buying?

Вернуться в «Авто/Мото/Вело»