Киянка Олена Скачко, яка є мамою восьмикласниці, написала у фейсбук пост про те, що вона втомлюється від домашніх завдань, які отримує її донька у школі.
“Так, я погана мати! Я не хочу вечорами робити з дитиною уроки. І дочка моя сама вечорами теж не хоче їх робити. А іншого часу у нас немає. Сучасне життя таке, що майже кожна дитина після уроків (а їх 7-8!) Кудись йде – на секції, гуртки, додаткові заняття, у профільні школи. З урахуванням навантаження батьків, міського трафіка тощо. Більшість збираються вдома ввечері. Ми, як правило, не раніше 20-00. Втомлені. З бажанням елементарно поспілкуватися, повечеряти, підготується до завтрашнього дня. І навіть – гріх який – подивитися кіно або почитати книгу. Але неможна, потрібно робити домашнє завдання. Інакше завтра знову в щоденнику буде майоріти “не готова до уроку”, а я буду страждати від комплексу материнської провини.
Так, блiн, я погана мати. У мене протестуючий підліток, а не дитинка-ромашка. Вона не хоче робити домашні завдання. А я не можу стояти над її головою і гавкати, як сільська собака на проїжджаючі машини. Тому що я багато працюю. Тому що я втомлююся. Тому що я не пам’ятаю математику за 8 клас. Тому що мені треба зварити гречку на ранок і підсмажити сирники (що виходить далеко не завжди). Тому що мені треба погладити по голові чоловіка. Тому що ввечері іноді у мене теж бувають справи, зустрічі та заходи. Тому що у нас є дві кішки і собака, які теж чекають уваги. Тому що у вихідні у нас дача, інакше можна збожеволіти. Тому що мені теж ще “драмгурток, гурток по фото, мені ще й співати хочеться”.
Тому що я просто хочу відпочивати ввечері. Так, я погана мати, як скажуть зараз багато. Я народила дітей, а батьківство – праця велика, нічого з’їжджати. А я й працюю. Все життя. Щоб мої діти були здорові, одягнені, взуті, вчилися чомусь ще, крім шкільної програми, веселі, їздили на море і були моїми друзями. І тому я не хочу вечорами робити уроки.
Я хочу з дітьми просто розмовляти! Тому що я не вважаю, що діти – це довічна кaбала. Я вважаю, що діти – це радість. І вечір – це час для радості, а не для скандалу.
Господи, ну коли вже скасують домашні завдання, як це зробили давно в багатьох школах світу? Чому не можна ввести пари – на першому уроці займатися теорією, на другому – практикою? Чому треба нести додому весь цей набір завдань, коли це можна завершити граючи за 6-7, нехай навіть за 8 годин.
21-ше століття прискорило життя, кинувши нам багато нових викликів. Але в добі не побільшало 24 годин. І сил, і здоров’я більше не стало. І діти тепер інші. Чому не можна це врахувати, як це зробили ті ж фіни? Так, я погана мати. Моя дитина не хоче робити уроки вдома. Я не переконала її в цінності цього. А як я могла переконати, якщо я їх сама ненавиділа? Але мені “пощастило” більше. Моя мама (за обставинами) була домогосподаркою, і я з моїми уроками була її основною роботою. І то, я примудрялася витягувати книгу з-під столу і читати її, як тільки мама закривала двері в мою кімнату.
Загалом, можете мене штовхати як завгодно, але я хороша мати. І люблю свою непросту дочку. Але в очах суспільства я все одно погана мати, а моя дочка – бунтуючий підліток. Такими нас робить наша система освіти. У мене немає претензій до школи. У нас дуже славна, душевна і у всіх сенсах благополучна школа, якою я дуже дорожу. Як і та, в якій я колись, сто років тому, працювала. І вже тоді, сто років тому, я говорила про те, що треба повністю міняти систему навчання, якщо ми хочемо, щоб в школі було по-справжньому цікаво. Але віз і нині там. Додають-прибирають предмети, змінюють ідеології, як шкарпетки, розтягують терміни навчання, придумують нові вивіски. І жодної справжньої, а не дутої реформи.
Почніть з малого. Перебудуйте програму навчання так, щоб не потрібно було вдома ночами (хоча б в будні дні) робити уроки. Щоб десятки тисяч матерів і батьків (впевнена, що зі мною багато хто погодиться) перестали вважати себе поганими батьками. А у противних підлітків буде на один привід менше для бунту. А тепер штовхайте. Адже все одно я погана мати ” – написала Олена.
Жінка навіть назвала себе “поганою мамою” і зізналася, що вона надто втомлюється, щоб щовечора контролювати свою доньку. Допис мами у соцмережі вподобали понад 19 тисяч користувачів, понад 7 тисяч його поширили, інформує “Українська правда”.
Багато батьків погоджуються з авторкою, що потрібно відмінити домашні завдання, однак є й ті, які категорично з нею не згодні.
Реакція на пост була такою бурхливою, що Олена навіть зібрала коментарі противників її пропозицій у окремий пост.
А ваша думка?
Тисни "Вхід", або "Реєстрація" та приєднуйся до нас!
Я не хочу вечорами робити уроки. Я погана мама?
- Kozak Taras
- Гетьман
- Сообщения: 22604
- Зарегистрирован: 16 ноя 2008
- Всего на руках: Заблокировано
- Репутация: 2025
- Пол: Мужской
- Откуда: Козацьке
- Благодарил (а): 6983 раза
- Поблагодарили: 11874 раза
- Контактная информация:
Я не хочу вечорами робити уроки. Я погана мама?
Я за, потрібно відмінити щоденні домашні завдання, та ввести тільки якісь підсумкові, за чверть, чи що...
- TANECHKA
- Генеральний значковий
- Сообщения: 4574
- Зарегистрирован: 15 окт 2010
- Всего на руках: Заблокировано
- Репутация: 877
- Пол: Женский
- Откуда: Козацьке
- Благодарил (а): 8369 раз
- Поблагодарили: 3556 раз
Я не хочу вечорами робити уроки. Я погана мама?
Я повністю підтримую авторку. Дякувати Богу, у мене доросла дитина,але я бачила ці вечірні уроки у всіх своїх знайомих - це нерви,сльози,часто підзатилки. Це породжує ненависть до навчання і образу на батьків
- Борис
- Стряпчий форуму Полковник
- Сообщения: 1602
- Зарегистрирован: 04 янв 2009
- Всего на руках: Заблокировано
- Репутация: 224
- Пол: Мужской
- Откуда: м. Звенигородка
- Благодарил (а): 1763 раза
- Поблагодарили: 600 раз
Я не хочу вечорами робити уроки. Я погана мама?
Ага, а ще репетиторство.............. Не знаю як хто вдома вчився, а особисто не дуже перенапружувався... І все встигав... Тому я вважаю що при відповідній кваліфікації викладачів та збалансованості начальної прграми до поставлених завдань перед учнями, це взагалі не проблема. Як показує життєвий досвід що ті знання які нам нав"язуюють в навчальних закладах на 40-60 відсотків можливо застосувати про розгадуванні красвордів і не більше
- Леонід Мазира
- Історик форуму. Генеральний значковий
- Сообщения: 3557
- Зарегистрирован: 14 дек 2008
- Всего на руках: Заблокировано
- Репутация: 765
- Пол: Мужской
- Откуда: Київ
- Благодарил (а): 5404 раза
- Поблагодарили: 3116 раз
Я не хочу вечорами робити уроки. Я погана мама?
Хочу свої 5 копійок додати. Дійсно, часи змінились і стара система передачі фактичного матеріалу вже не витримує конкуренції з інтернетом, який скоро буде в кожному куточку. Але ж з іншої сторони - дай цим дітям свободу і тоді частина зайнятих зараз навчанням з батьками дітей з нудьги знайдуть собі інші розваги, від яких аж ніяк не стане легше батькам, особливо морально. На мою думку, нйкраще у школі повністю пояснювати матеріал, а додому задавати лише закріплення, чи вірша вивчити,і то мінімально. Не задавати зазубрювання, а в школі вчити користуватись засобами інформатики, разом створювати сайти, показувати, як шукати інформацію в інтернеті, як працює телефон чи трактор, чи вирощувати рослини на пришкільній ділянці .... Тобто, не просто відмінити домашні завдання, а зробити так, щоб батьки не відволікались на це, бо ж і батьки є різні - так якщо батьки патологічні двійошники - то і дитина має бути слабаком. Школа має дати рівні можливості дітям, незалежно від матеріального стану, чи участі в процесі навчання батьків....