Тисни "Вхід", або "Реєстрація" та приєднуйся до нас!


Святе Богоявлення. Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

Модераторы: TANECHKA, Ksenia

Ответить
Аватара пользователя
Kozak Taras
Гетьман
Гетьман
Сообщения: 22604
Зарегистрирован: 16 ноя 2008
Всего на руках: Заблокировано
Репутация: 2025
Пол: Мужской
Откуда: Козацьке
Благодарил (а): 6983 раза
Поблагодарили: 11874 раза
Контактная информация:

Святе Богоявлення. Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

#1

Сообщение Kozak Taras » 15 янв 2017, 15:08

Изображение

Коли Ісус Христос досяг 30-річного віку, він прийняв хрещення в річці Йордан. Вийшов на берег, а з небес почувся голос Бога-Батька, який назвав Ісуса своїм Сином. І на нього зійшов Святий Дух в образі голуба (Євангеліє від Матвія 3:13-17; Євангеліє від Марка 1:9-11; Євангеліє від Луки 3:21-22). Звідси ще одна назва – Богоявлення. Православні та греко-католики вважають, що саме це свято засвідчує таїнство Святої Трійці. Адже в цей день, за християнським вченням, з'явився Бог у трьох іпостасях: Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий. Богоявлення відбулося при хрещенні Спасителя і це свідчило, що Він відкрито і всенародно розпочав своє служіння для спасіння світу. Адже до цього Христос був невідомий народові. Богоявлення також засвідчило початок утвердження Нового Завіту.
Початок вшанування Богоявлення відноситься до апостольських часів. Про ньогоз гадується в Апостольських постановах. Від II століття збереглося свідоцтвосвятителя Климента Олександрійського про святкування Хрещення Господнього.
Свята Церква в святі Хрещення Господнього стверджує нашу віру в найвищу, незбагненну розумом таємницю Трьох Іпостась Єдиного Бога і навчає нас з честю сповідувати і прославляти Святу Трійцю Єдиносущну і Нероздільну; викриває й руйнує омани древніх лжевчителів, які намагалися думкою і словом людським обійняти Творця світу. Церква показує необхідність Хрещення для віруючих у Христа, вселяє нам почуття глибокої вдячності до Просвітителя нашого гріховного єства. Вона вчить, що наше спасіння і очищення від гріхів можливе лише силою благодаті Святого Духа і тому необхідно гідно зберігати ці благодатні дари святого Хрещення для збереження в чистоті того дорогоцінного одягу, про яку говорить нам свято Хрещення: "Бо усі ви, хто хрестився в Христі, в Христа одяглися." (Послання до Галатів 3:27).
Изображение

Вільними та Гідними Громадянами можуть бути тільки ситі, здорові, озброєні!

Аватара пользователя
Kozak Taras
Гетьман
Гетьман
Сообщения: 22604
Зарегистрирован: 16 ноя 2008
Всего на руках: Заблокировано
Репутация: 2025
Пол: Мужской
Откуда: Козацьке
Благодарил (а): 6983 раза
Поблагодарили: 11874 раза
Контактная информация:

Святе Богоявлення. Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

#2

Сообщение Kozak Taras » 15 янв 2017, 15:09

Изображение
Игорь Ярославский
1 ч ·
Слово про Святу воду.
Усе наше життя поруч з нами велика святиня - свята вода (по-грецьки «аґіасма» - «святиня»).
Освячена вода є образ благодаті Божої: вона очищає віруючих людей від духовної скверни, освячує і зміцнює їх до подвигу спасіння в Бозі.
Ми вперше занурюємося в неї в Хрещенні, коли при прийнятті цього таїнства тричі буваємо погружені в купіль, наповнену святою водою. Свята вода у таїнстві Хрещення омиває гріховні нечистоти людини, оновлює і відроджує її в нове життя у Христі.
Свята вода обов'язково присутня при освяченні храмів і всіх предметів, що вживаються в богослужінні, при освяченні житлових будинків, будівель, будь-якого побутового предмету. Нас окроплюють свяченою водою на хресних ходах, при молебнях.
У день Богоявлення кожний православний християнин несе додому сосуд зі святою водою, дбайливо зберігає її як найбільшу святиню, з молитвою причащаючись святою водою в хворобах і всякої немочі.
«Освячена вода, - як писав святитель Димитрій Херсонський, - має сили до освячення душ і тілес всіх, що користуються нею». Вона, коли її приймаємо з вірою і молитвою, лікує наші тілесні хвороби. Преподобний Серафим Саровський після сповіді прочан завжди давав їм покуштувати святої Богоявленської води.
Преподобний Амвросій Оптинський смертельно хворому послав пляшку зі святою водою - і невиліковна хвороба на подив лікарів відійшла.
Старець ієросхимонах Серафим Вирицький завжди радив окроплювати продукти і саму їжу йорданською (хрещенській) водою, яка, за його словами, «сама все освячує». Коли хто-небудь сильно хворів, старець Серафим благословляв приймати по столовій ложці свяченої води через кожну годину. Старець говорив, що сильніше ліків, ніж свята вода і освячене масло, - нема.
Чин водосвяття, який здійснюється в свято Богоявлення, називається великим за особливою урочистості обряду, перейнятого спогадом Хрещення Господня, у якому Церква бачить не тільки таємниче обмивання гріхів, але і дійсне освячення самого єства води через занурення в неї Бога по плоті.
Велике водосвяття відбувається двічі - в самий день Богоявлення, а також напередодні, у навечір'я Богоявлення (Хрещенський святвечір). Деякі віруючі помилково вважають, що вода, освячена в ці дні, різна. Але насправді у святвечір і в самий день свята Хрещення при освяченні води вживається один чин.
Ще святитель Іоанн Златоуст говорив, що свята Богоявленська вода протягом багатьох років залишається нетлінною, буває свіжа, чиста і приємна, наче б цю хвилину тільки була почерпнута з живого джерела. Ось чудо благодаті Божої, яка і зараз бачить кожен!
За віруванням Церкви, велика аґіасма - не проста вода духовної значимості, але нове буття, духовно-тілесне буття, взаємопов'язаність Неба і землі, благодаті і речовини.
Ось чому велика аґіасма за канонами церковними розглядається як свого роду нижча ступінь Святого Причастя: у тих випадках, коли за гріхи вчинив на члена Церкви накладається покута і заборона приступати до Святих Тіла і Крові Христових, робиться звичайна канонам обмовка: «виключно аґіасму нехай п’є»
Хрещенська вода - це святиня, яка повинна бути в кожному будинку православного християнина. Її дбайливо зберігають у святому кутку біля святих ікон.
Крім водохресної води православні християни часто використовують воду, освячену на молебнях (мале водосвяття), що здійснюються протягом всього року. Обов'язково мале водосвяття відбувається Церквою в день Перенесення Чесного Животворящого Хреста Господнього і в день Переполовення, коли згадуються повні найглибшої таємниці слова Спасителя, сказані Ним самарянській жінці: «Той же, хто нап'ється води, якої дам йому я, - не матиме спраги повіки. Вода бо, що дам йому я, стане в ньому джерелом такої води, яка струмує в життя вічне.» Ів.4.14.
Святу водохресну воду прийнято вживати натщесерце разом з просфорою після ранкового молитовного правила з особливим благоговінням як святиню. «Коли людина вживає просфору і святу воду, - говорив затворник Георгій Задонський, - тоді не наближається до нього нечистий дух, душа і тіло освячуються, думки опромінюються на догоду Богу, і людина буває схильна до посту, молитви і до всякої чесноти».
Молитва на прийняття просфори і святої води
Господи Боже мій, нехай буде дар Твій святий і свята Твоя вода в просвітлення розуму мого, у зміцнення душевних і тілесних сил моїх, на здоров’я душі і тіла мого, в підкорення пристрастей і немочей моїх по безмежному милосерді молитвами Пречистої Твоєї Матері і всіх святих Твоїх. Амінь.
Изображение

Вільними та Гідними Громадянами можуть бути тільки ситі, здорові, озброєні!

Ответить

Вернуться в «Релігія †»